Ana içeriğe atla

İZBAN çalışanları greve başladı



















İzmir’de Aliağa-Torbalı yönünde sefer yapan ve her gün yaklaşık üçyüzbin  kişiyi taşıyan İzmir Banliyö Sistemi(İZBAN), Demiryol-İş Sendikası ve  İZBAN yönetiminin toplu iş sözleşmesi konusunda yaşadığı anlaşmazlık sebebiyle  greve girdi.

İzmir’de binlerce kişinin kullandığı ve kent içi ulaşımın en önemli ayaklarından olan İZBAN, Türk-İş’e bağlı Demiryol- İş Sendikası ve İZBAN AŞ yönetiminin toplu iş sözleşmesi konusunda yaşadığı anlaşmazlık sonucunda greve başladı. 7 Kasım’da başlayan grev bugün üçüncü gününe girdi. Demiryol-İş Sendikası ile İZBAN yönetimi arasında henüz anlaşma sağlanamazken, Demiryol-İş Sendikası toplu iş sözleşmesinde yüzde 15’lik bir maaş artışı talep ediyor.

Çalışanlar haklarını istiyor


İZBAN çalışanlarının hali hazırda aldığı ücret ikramiye ve yan ödemeler dahil olunca 1610 TL. En yüksek ücreti ise 2056 TL ile tekniker alıyor. Makinistin ücreti ise 1991 TL. Demiryol-İş Sendikası’nın, İZBAN AŞ’ye sunduğu teklif taban ücret olarak 1900 TL, tavan ücret olarak ise 2450 TL. Grevle ilgili konuşan İZBAN personeli Selami Yanık, “Aliağa-Torbalı hatta İzmir’in en uzun demiryolu güzergâhı. Bizden daha kısa mesafelerde çalışanların maaşları çok daha yüksek. Emeğimizin karşılığını istiyoruz hepsi bu.” dedi.

İZBAN AŞ’den açıklama geldi


İZBAN AŞ’den kamuoyuna yapılan yazılı açıklamada, “İZBAN A.Ş. ile Demiryol-İş Sendikası arasında haziran ayından bu yana devam eden toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, bu gece geç saatlere kadar sürmüştür. Kurumumuz, son tur görüşmede uzlaşma sağlamak ve grev döneminde kentte ve çalışanlarımızda yaşanabilecek sıkıntılı ortamı önlemek adına tüm şartları bir kez daha zorlayarak ilave ücret artışı teklifi yapmıştır. Demiryol-İş Sendikası, son teklifimizi de kabul etmeyerek grev yapma kararında ısrar etmiştir” dendi.

            Vapur ve ESHOT seferleri arttırıldı


            İzmir trafiğini rahatlatan en önemli ulaşım araçlarından olan İZBAN’ın çalışamaması sebebiyle trafikte yoğunluk olurken, vatandaşlar da alternatif ulaşım araçlarına yöneldiler. İzmir Büyük Şehir Belediyesi de vatandaşların mağdur olmaması amacıyla vapur ve ESHOT seferlerini iki katına çıkardı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arda Güler'i Fenerbahçe Altyapısına Getiren Sihirli El: Serhat Pekmezci

Sene 2017.. Ben ve sevgili dostum B. Buğra Soysal, bir okul projesi kapsamında o dönem Altınordu Futbol Kulübü'nün Şef Scout'u Serhat Pekmezci ile Altınordu'nun altyapı ekosistemine dair bir röportaj yapmıştık. Arda Güler'i 14 yaşında Gençlerbirliği altyapısından Fenerbahçe'ye getiren Pekmezci, şimdilerde kesinlikle konuşulması ve takdir edilmesi gereken bir isim.  Bugün, Türk topraklarından yetişen bir futbolcu lig tarihinin en yüksek bonservis bedeliyle dünyanın en büyük futbol kulübüne transfer oluyorsa, bunda Pekmezci'nin büyük bir katkısı var. Serhat hocayla yaptığımız röportajı hem dijital hem de fiziksel olarak saklıyordum. Sanırım bir okul projesi olmaktan çıkarıp yayımlananın zamanı geldi. Google Drive'da ufak bir aramanın sonucu olarak sohbetimizi buldum. İşte Buğra ile yaptığımız Serhat Pekmezci röportajı. Altınordu altyapılarında uygulanan sistemin hayata geçme sürecinden bahseder misiniz? Kulüp başkanımız Mehmet Seyit Özkan, öncesinde hem futbol

Yeni medyada gazeteci kimliği

Yeni medya, diğer bir deyişle ‘Alternatif medya’, 2000’li yılların başında gelişen web 2.0 teknolojisiyle beraber ana akım medyanın aksine topluma, içerik ve söylem olarak çok daha farklı imkanlar sunan bir platforma evrildi. Yeni medya, klasik medyanın tek taraflı iletişim sunan modelinin aksine üreticilerin ve tüketicilerin aynı ekosistemin bir parçası olmasını sağladı. Ancak bu yeni düzenin beraberinde getirdiği birçok sorun da kamuoyunu oldukça meşgul ediyor. Günümüzde iletişim teknolojilerindeki hızlı ilerlemeler yeni medya, internet ve sosyal medya gibi pek çok yeni kavramın medya literatürüne girmesini sağladı. Bu yeni oluşumlar sosyolojik, kültürel ve ekonomik alanda da birçok değişim ve dönüşümleri beraberinde getirdi. Yeni medya, teknolojiyi tanımlayan donanım ve yazılımın yanı sıra bireysel ve toplumsal bir boyut da içermekte. Bireysel açıdan ele alındığında yeni medya insanların iş yapma, çalışma, eğlenme ve düşünme yöntemlerini, yaşam biçimlerini, haber üretim ve tüketi

Yeni kaosa hoş geldiniz: Suriyelilere vatandaşlık

Memlekette sorunsuz bir güne uyanmak tozpembe rüyalarda mümkün olabiliyor. İskandinavya halkı bütün yıl boyunca durağanlıktan sıkılmıyor mu diye sormaktan alıkoyamıyorum kendimi. Ama memleket Türkiye. Yani kavga etmemiz gereken yeni bir konu daha. Yeni kaosa hoş geldiniz: Suriyelilere vatandaşlık. Konuyu birçok perspektiften değerlendirmekte fayda var. Zira Suriyelilere vatandaşlık verilmesinin dillendirilmesi bile birçok ilde ve sosyal medyada büyük bir tepkiyle karşılandı. Bu sebeple olaya sosyal, siyasal ve ekonomik açıdan yaklaşmak en iyi çözümleme yolu olacaktır. Sayıları 2 milyona yaklaşan Suriyelinin vatandaşlık alması demografik yapıda ciddi ve kalıcı bir değişiklik yaratacaktır Seçmen yapısında son derece önemli ve belirleyici, siyasi dengeleri ciddi olarak etkileyebilecek, Türkiye'nin sosyal dokusunun ötesinde bir duruma işaret edebilecek, popülist girişimlere açık bir kütlenin ortaya çıkması muhtemel. Sayısı milyonlara dayanan Suriyelinin iş sahibi olacaklarını, evlenece