Ana içeriğe atla

İZBAN çalışanları greve başladı



















İzmir’de Aliağa-Torbalı yönünde sefer yapan ve her gün yaklaşık üçyüzbin  kişiyi taşıyan İzmir Banliyö Sistemi(İZBAN), Demiryol-İş Sendikası ve  İZBAN yönetiminin toplu iş sözleşmesi konusunda yaşadığı anlaşmazlık sebebiyle  greve girdi.

İzmir’de binlerce kişinin kullandığı ve kent içi ulaşımın en önemli ayaklarından olan İZBAN, Türk-İş’e bağlı Demiryol- İş Sendikası ve İZBAN AŞ yönetiminin toplu iş sözleşmesi konusunda yaşadığı anlaşmazlık sonucunda greve başladı. 7 Kasım’da başlayan grev bugün üçüncü gününe girdi. Demiryol-İş Sendikası ile İZBAN yönetimi arasında henüz anlaşma sağlanamazken, Demiryol-İş Sendikası toplu iş sözleşmesinde yüzde 15’lik bir maaş artışı talep ediyor.

Çalışanlar haklarını istiyor


İZBAN çalışanlarının hali hazırda aldığı ücret ikramiye ve yan ödemeler dahil olunca 1610 TL. En yüksek ücreti ise 2056 TL ile tekniker alıyor. Makinistin ücreti ise 1991 TL. Demiryol-İş Sendikası’nın, İZBAN AŞ’ye sunduğu teklif taban ücret olarak 1900 TL, tavan ücret olarak ise 2450 TL. Grevle ilgili konuşan İZBAN personeli Selami Yanık, “Aliağa-Torbalı hatta İzmir’in en uzun demiryolu güzergâhı. Bizden daha kısa mesafelerde çalışanların maaşları çok daha yüksek. Emeğimizin karşılığını istiyoruz hepsi bu.” dedi.

İZBAN AŞ’den açıklama geldi


İZBAN AŞ’den kamuoyuna yapılan yazılı açıklamada, “İZBAN A.Ş. ile Demiryol-İş Sendikası arasında haziran ayından bu yana devam eden toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, bu gece geç saatlere kadar sürmüştür. Kurumumuz, son tur görüşmede uzlaşma sağlamak ve grev döneminde kentte ve çalışanlarımızda yaşanabilecek sıkıntılı ortamı önlemek adına tüm şartları bir kez daha zorlayarak ilave ücret artışı teklifi yapmıştır. Demiryol-İş Sendikası, son teklifimizi de kabul etmeyerek grev yapma kararında ısrar etmiştir” dendi.

            Vapur ve ESHOT seferleri arttırıldı


            İzmir trafiğini rahatlatan en önemli ulaşım araçlarından olan İZBAN’ın çalışamaması sebebiyle trafikte yoğunluk olurken, vatandaşlar da alternatif ulaşım araçlarına yöneldiler. İzmir Büyük Şehir Belediyesi de vatandaşların mağdur olmaması amacıyla vapur ve ESHOT seferlerini iki katına çıkardı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk eğitim sisteminde 2 eksik: Eğitim ve sistem

Türkiye, PISA(Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) tarafından yapılan son yapılan araştırma raporlarına göre 72 OECD ülkesi arasından okuma, yazma ve Fen/Matematik alanlarında 50. sırada. 15 yaş ve altında 450 öğrencinin katılımıyla yapılan test sonuçları oldukça vahim. Buradaki soru(n): İlk 10 ekonomi arasına girme hedefi olan bir ülke için, bu kabul edilebilir bir sonuç mudur?

Sonucuna değil, nedenine odaklanmalıyız. Kabul edelim ki eğitim sistemimiz, hazır tüketime dayalı. Sınavlarda alınan notlara gereğinden fazla önem verilmesi, çocukta yüksek bir strese yol açıyor. Hâl böyle olunca da öğrenci sınavda kopya yoluna gidiyor. Öğrencilerin sadece dinlemelerine dayalı uzun ders saatleri, yaratıcılıktan yoksun ödevler, bilginin değerlendirme yöntemleri, öğretmen ve öğrenci arasındaki hiyerarşi, sınıf geçme kıstası: Bu eğitim felsefesi yaklaşımındaki her şey, düşünmeyi engellemeye yarar. Sonuç: Ezberci, okumayan ve araştırmayan bir nesil. 

Eğitim felsefesi ve eleştirisel pedagoji …

Mustafa Kemal Atatürk'ün yabancı gazetelerle yaptığı söyleşiler

Paul Williams/ Chicago Daily Tribune,  4 Mayıs 1920

            "İngiltere ve İtilaf Devletleri'nin önerilen barış şartlarının gülünç ve uygulanmasının imkansız olduğunu anlayacakları konusunda hala ümidimiz var ama bu ümidi kaybedersek ve dışarıdan yardım gelmezse onları gönül rızasıyla kabul etmeyeceğiz."             Bu cevabı bugün bana, lideri olduğu Türk Milli Mücadelesi'nin Rus Bolşevikleriyle ittifak kurma ihtimali olup olmadığı sorusu üzerine, Mustafa Kemal Paşa verdi. Cevabında tehdit yoktu.             "Bu bir halk hareketidir. Halkın desteği olmazsa hareket sona erer. Tüm İslam aleminin yardımına da bağlıyız. Türkler Müslüman ırkları arasında hür kalan son ırktır ve İslam alemi hürriyetlerini sürdürmeleri için çaba göstermeye devam edecektir." Miiliyetçiler İstanbulda'ki Türk Hükümeti hakkında ne düşünüyor?             "İngilizlerin hakimiyeti altında onları tanımıyoruz." Peki, Sultan?     "İngilizlerin esiri. Çıkardığı her fermana bu…

Yeni medyada gazeteci kimliği

Yeni medya, diğer bir deyişle ‘Alternatif medya’, 2000’li yılların başında gelişen web 2.0 teknolojisiyle beraber ana akım medyanın aksine topluma, içerik ve söylem olarak çok daha farklı imkanlar sunan bir platforma evrildi. Yeni medya, klasik medyanın tek taraflı iletişim sunan modelinin aksine üreticilerin ve tüketicilerin aynı ekosistemin bir parçası olmasını sağladı. Ancak bu yeni düzenin beraberinde getirdiği birçok sorun da kamuoyunu oldukça meşgul ediyor.
Günümüzde iletişim teknolojilerindeki hızlı ilerlemeler yeni medya, internet ve sosyal medya gibi pek çok yeni kavramın medya literatürüne girmesini sağladı. Bu yeni oluşumlar sosyolojik, kültürel ve ekonomik alanda da birçok değişim ve dönüşümleri beraberinde getirdi. Yeni medya, teknolojiyi tanımlayan donanım ve yazılımın yanı sıra bireysel ve toplumsal bir boyut da içermekte. Bireysel açıdan ele alındığında yeni medya insanların iş yapma, çalışma, eğlenme ve düşünme yöntemlerini, yaşam biçimlerini, haber üretim ve tüketim p…